تبلیغات
نشونِ بی نشون - مطالب آبان 1392
اثبات حقانیت شیعه توسط حجت السلام قرائتی Shia vindicating
پنجشنبه 30 آبان 1392 ساعت 11:32 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در گردهمایی که در پاکستان حضور داشت توانست در میان علمای شیعه و سنی با آیاتی از قرآن حقانیت شیعه را ثابت کند.

جام دینی: گردهمایى بسیار مهمى در پاكستان بود. من هم با دعوت در آن جلسه شركت كرده بودم. هرچند بعضى‏ ها تعریف ‏هایى درباره شیعه داشتند، ولى اكثراً علما و دانشمندان اهل سنّت بودند و بر ضدّ شیعه صحبت مى ‏شد.


نوبت به من رسید، فكر كردم چه بگویم، رفتم پشت تریبون و گفتم: نه شیعه و نه سنّى! همه خوشحال شده و برایم كف زدند. بعد گفتم: البته براى شیعه بودنم سه دلیل از قرآن دارم:

 

اوّل: قرآن می ‏فرماید: « وَ السَّابِقُونَ‏ السَّابِقُونَ‏ ، أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ‏ » ( واقعه، 10 ـ 11 ) حضرت على و امام حسن و امام حسین علیهم السلام  از سابقین هستند و امامان چهارگانه اهل‏سنت ( مالكى، شافعى، حنبلى و حنفى ) همه از متأخّرین می ‏باشند.


دوّم: قرآن می فرماید: « وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون‏ » ( آل‏عمران، 169) و  « فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدینَ دَرَجَةً » ( نساء، 95 ) تمام‏ پیشوایان شیعه، جهاد كرده و در راه خدا شهید شده‏ اند، ولى امامان چهارگانه اهل‏سنت چه طور؟


سوّم: قرآن درباره اهل ‏بیت علیهم السلام  مى‏ فرماید: « إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهیراً» ( احزاب، 33 ) ولى درباره امامان چهارگانه یك آیه هم نداریم.  دوباره كف زدند و مرا تشویق كردند.




وضو گرفتن شیعیان درست یا غلط؟
پنجشنبه 30 آبان 1392 ساعت 05:21 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

 

این سؤال داراى دو بخش است:

1- چرا شیعه دست را از بالا به پایین مى‏شوید؟
2- چرا شیعه در وضو سر و پا را مسح مى‏كند و با توجه به آیه وضو، آیا شستن پا معقول‏تر نیست؟
بخش اول: از دیدگاه فقهى، منشأ اختلاف شیعه و سنى در مسأله مسح پا، ریشه در آیه مباركه 6 «سوره مائده» دارد (از دیدگاه تاریخى، ریشه اختلاف چیز دیگرى است كه در پایان این پاسخ ذكر خواهد شد). خداوند متعال در این آیه مى‏فرماید: یا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى اَلصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَیْدِیَكُمْ إِلَى اَلْمَرافِقِ وَ اِمْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى اَلْكَعْبَیْنِ‏ «اى كسانى كه ایمان آورده اید، هرگاه به نماز ایستادید، صورت ها و دست هایتان را تا آرنج بشویید».
فقها در كیفیت شستن دست ها اختلاف نظر دارند، پیشوایان اهل بیت: و پیروانشان معتقدند دست ها از آرنج تا نوك انگشتان شسته شود و سنت همین است. دلیلشان نیز ظاهر آیه است كه به نظر عرفى همین به ذهن مى آید چون در موارد مشابه این گونه تركیب، شروع از بالا به پایین است. مثلاً اگر پزشك به بیمار بگوید: پایت را تا زانو با آب سرد بشوى، بیمار آنچه را در عرف رایج است انجام مى دهد، یعنى شستن از بالا به پایین، یا وقتى صاحب خانه به رنگ كار مى گوید: دیوارهاى این اتاق را تا سقف رنگ آمیزى كن، آنچه در عرف معمول است انجام مى شود، یعنى رنگ كردن دیوارها از بالا به پایین و هرگز به ذهن رنگ كار یا بیمار این نمى آید كه صاحب خانه و پزشك كه گفته «تا»، مقصودش بیانِ آخرِ محلّ رنگ زدن یا شستن است، بلكه از كلمه «تا» مى فهمد كه صرفاً محدوده مورد نظر را در رنگ زدن و شستن تعیین كرده است. در آیه وضو نیز چنین است، وقتى آیه مى گوید دست ها را تا مرفق بشویید، بیان محدوده شستن مورد نظر است نه چگونگى آن. و این را به نظر معمول عرف واگذاشته و در عرف هم بدون تردید، آنچه راحت تر است، شستن از بالا به پایین است.
آرى، آنچه اساس اختلاف است، در این است كه متعلقِ «تا آرنج» چیست. آیا یعنى بشویید تا آرنج. دست ها را تا آرنج بشویید؟ یعنى «تا» قید براى شستن است یا دست ها؟ اگر قید براى دست ها باشد، از این جهت براى تعیین محدوده دست است كه دست، به انگشتان تا مچ، مچ تا بازو هم گفته مى شود و آیه مى خواهد مقدار معین و مشخص دست را كه باید شسته شود بیان كند و اگر دست بین مراتب یاد شده مشترك نبود، نیازى به گفتنِ «تا» نبود و این قید براى بیان مقدار مشخص از دست است كه باید شسته شود.
و اگر قیدِ «تا» براى شستن باشد، شاید به ذهن چنین بیاید كه باید از سر انگشت ها تا آرنج را شست، گویا خداوند فرموده است، دست ها را تا مرفق بشویید. اما روشن است كه این غیر متعارف و مبهم است و در این گونه موارد آنچه متعارف است یعنى شستن از بالا به پایین عمل مى شود.
افزون بر اینكه بر فرضِ اینكه «تا» قیدِ شستن باشد، چنین نیست كه انتهاى شستن را برساند، بلكه احتمال دارد به معناى «با» باشد (إلى به معناى مَعَ) یعنى دست ها را همراه با آرنج بشویید. اینگونه كاربردهاى لفظى در قرآن و ادبیات عرب وجود دارد.( مثل آیه 2 نساء (وَلا تَأْكُلُوا أَمْوالَهُمْ إِلى أَمْوالِكُمْ) كه به معناى مَعَ است، یعنى اموال آنان را با اموال خود نخورید، یا آیه 52 آل عمران (مَنْ أَنْصارِی إِلَى اللهِ) كه به معناى مع الله است) در عرف نیز چنین است كه وقتى گفته مى شود فلانى ولایت كوفه تا بصره را برعهده دارد، یعنى با بصره. چنین تعبیراتى در اشعار عرب هم به كار رفته است. به هر حال، دلیل قاطع در چنین مواردى همان عرف رایج است كه از بالا به پایین مى شویند و از همین روش باید تبعیت كرد.
أئمه اهل بیت(علیهم السلام)، وضوى پیامبر(صلى الله علیه وآله) را اینگونه نقل كرده اند:

لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید
مرتبط با: خدا , مذهب , بصیرت ,

نمائی از مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) اهواز در ایام محرم
پنجشنبه 30 آبان 1392 ساعت 01:48 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )





مرتبط با: عمومی ,

هنوز هم شمرها زنده اند...Shamar are still alive
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 05:48 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - هنوز هم شمرها زنده اند...
در حالی که در نهمین روز از ماه محرم الحرام، دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)، در سراسر کشورهای اسلامی، آیین‌های سوگواری سیدالشهداء را با شور و عشق خاصی برپا کردند و اشک ماتم ریختند اما در سوریه یک نوجوان شیعه به جرم سوگواری ذبح شد!

تروریست‌های سوریه که به دنبال شکست‌های پیاپی از ارتش سوریه و ناکامی در عملیات‌های طراحی شده در اکثر مناطق و استان‌های سوریه، برای بالا بردن روحیه افراد خود دست به هر جنایتی می‌زنند نوجوان 16 ساله ای را در به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

چند روز پیش برخی شبکه های اجتماعی تصویر سر بریده یک نوجوان 16 ساله را منتشر کردند که یک وهابی تکفیری در حالی که سر این نوجوان را در دست دارد با آن عکس یادگاری گرفته است. این نوجوان شیعه در حالی که سربند «رقیة بنت الحسین(ع)» به سر بسته توسط این مزدوران به شهادت رسیده است.
وخدا را شکر امروز اعلام شد که این ملعون در یکی از درگیری های سوریه به درک واصل شد.


While on the ninth day of the month of Moharram, lovers Hussein (AS), in Islamic countries, Hossein mourning rituals held with a particular passion and shed tears of mourning, but mourning mass slaughter of Shiites in Syria was a teenager!

مرتبط با: بصیرت , English language ,

«متشکرم که اونجا نموندی»«Thank you, that there was not»
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:59 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
وقتی اون روز تو مجلس عروسی یهو همه رو جو گرفت و زن و مرد قاطی شدن و... مردهای دیگه با چه لذتی به تماشا نشسته بودن.
.You were Barley House wedding day when she suddenly all the men and women and men mixed up with the pleasure of watching

تو مثل برق از جا پریدی و زدی بیرون. پشت سرت اومدم . گفتی:
:You like it jumped and threw out the power came back said

«متشکرم که اونجا نموندی»

«Thank you, that there was not»
   اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

It was there that I love you with all different men






غرور زن در مقابل مردان غریبه بجا و خوبه
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:54 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

وقتی درعین حال که منو به فعالیت اجتماعی  و درس خوندن  و فعالیت در دانشگاه تشویق می کردی؛ هرازچندگاهی یادآوری می کردی که:

«غرور زن در مقابل مردان غریبه بجا و خوبه [عکس: 30.gif]
»

                       اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری





«خوشم اومد چه مردونه برخورد کردی, بدون عشوه و طنازی»
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:50 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
وقتی اون روز آقای .... همسایمون اومده بود دم در. چادر سر کردم و رفتم قبض ها رو ازش گرفتم .برگشتم دیدم با لبخند بهم خیره شدی . گفتی:
«خوشم اومد چه مردونه برخورد کردی, بدون عشوه و طنازی»
     اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری






«موهات بیرونه ها خانومی!»
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:25 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
وقتی حواسم نبود و کمی روسری ام لیز خورده بود و موهام دیده می شد با لبخند گفتی:
«موهات بیرونه ها خانومی!»
درحالی که موهام رو قایم می کردم نگاهی به زنهای اطرافم تو خیابون انداختم. شرم آور بود. شوهراشون چه بی خیال...
   اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری






«مواظب وقار و متانت ات باش عزیزم
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:22 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
وقتی اون روز تو باغ همه ی خانومها رو جو گرفته بود و جلوی همه قهقه می زدن   و شوهراشون هم بی خیال نشسته بودن و تماشا می کردن [عکس: sunglasses2.gif]
وقتی منو هم به جمعشون دعوت کردن ؛ آروم تو گوشم گفتی:

 «مواظب وقار و متانت ات باش عزیزم [عکس: 30.gif]
»

 اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری







راهکار تغییر تصاویر گوگل هنگام جستجوی کلمه Ashura و ...
شنبه 25 آبان 1392 ساعت 05:02 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

افسران - راهکار تغییر تصاویر گوگل هنگام جستجوی کلمه Ashura و ...
سلام به همه دوستان
مطلب زیر را آنقدر منتشر کنید تا به دست دوستانی که در زمینه طراحی وبلاگ یا وبسایتهای مذهبی و طراحی پوسترهای در زمینه عاشورا تلاش می کنند برسد

برای مطالعه و بهینه سازی وبسایتها و وبلاگهایتان در جهت تغییر نتایج تصاویر گوگل هنگام جستجوی کلمه Ashura به لینک زیر مراجعه فرمایید
www.afsaran.ir/link/ 

لطفا لینک زیر را هم ملاحظه فرمایید تا به عمق این جنایت در معرفی Ashura به جهانیان پی ببرید
bit.ly/1bNxOEZ



افسران - تغییر تصاویر با موضوع Ashura در جستجوی گوگل
shariehسلام به همه دوستان عزیز
برای اینکه تصاویری که از طرف کاربران توی گوگل با موضوع Ashura جستجو میشه رو تغییر بدیم
یه تحقیق در زمینه تصاویری که توی صدر جستجوی گوگل آورده می شود را انجام دادیم و کدهای HTML مربوط به این تصاویر در سایتهای آنها را بررسی کردیم که نمونه ای از نتیجه های زیر حاصل شد


اولا تگ a که برای لینک به سایت و یا تصویر استفاده می شود، در کلمات مربوط به آن حتی الامکان کلمه Ashura را قرار دهید چون در موتور جستجوی گوگل تاثیر داره و مستلزم اینه که تصاویری که می خواهید در سایتتان با موضوع های عاشورا و امام حسین علیه السلام و غیره قرار دهید شامل نام هایی با این عناوین در انگلیسی باشد

ثانیا در تگ img که برای نمایش دادن تصاویر در قسمتهای مختلف سایت در زبان HTML می باشد، خصوصیتی با عنوان title قرار دارد که خیلی برای موتور جستجوی گوگل مهم می باشد و اصطلاحا در مورد سئو تصاویر سایتها به کار می رود و همونطور که در نمونه کد تصویر می بینید، در آن از عنوان Ashura استفاده شده است

ثالثا در تگ img خصوصیت دیگری با عنوان alt قرار دارد که باز هم خیلی مهم می باشد و در زمانی که لود تصویر از سمت سرور با مشکل مواجه شود متنی که در خصوصیت alt قرار دارد به جای آن نمایش داده می شود که از نظر سئو برای بهینه سازی تصاویر در سایتها و امکانات جستجو برای گوگل بسیار مهم می باشد و به نوعی معرفی تصویر در خصوصیتهای title و alt می باشد

رابعا در خصوصیت src مربوط به تگ img که در نمونه کد تصویر نیز وجود دارد و همان آدرس تصویر به همراه نام تصویر در سایت می باشد نیز از کلمه Ashura استفاده شده است

نمونه کدی که برای تصویر به کار رفته و باعث شده که در صدر آمار گوگل برای تصاویر مربوط به Ashura قرار گیرد را در تصویر زیر ملاحظه فرمایید

در پایان پس از مدتی که این تغییرات در سایتهای مختلف داده شود، وقتی در جستجوی گوگل کلمه Ashura را جستجو می نماییم دیگر این تصاویر فجیع غمه زنی کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد(البته سایتهایی که رنک بالاتر یا بازدید کننده بیشتری دارند زودتر در لیست نتایج گوگل قرار خواهند گرفت و باعث خواهند شد تا این تصاویر زودتر از آمار گوگل حذف شوند و به جای آن تصاویر واقعی در مورد قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار گیرد)
امیدوارم دوستان افسرانی و همه سایتهایی که در زمینه معرفی معارف اصیل اسلامی در فضای مجازی زحمت می کشند از این موارد برای سئو سایتهایشان استفاده فرمایند

موفق و موید باشید

مرتبط با: خدا , مذهب , بصیرت , عمومی ,

هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید
شنبه 25 آبان 1392 ساعت 12:49 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید
هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید
Never give up on reaching your goals

مرتبط با: عمومی ,

برگزاری یادواره 313 شهید حوزه مقاومت 8 شهری مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) اهواز
چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت 11:25 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

برگزاری یادواره 313 شهید حوزه مقاومت 8 شهری اهواز

یادواره شهدای حوزه مقاومت بسیج 8 شهری ناحیه امام علی (ع) اهواز


در مراسمی یاد و خاطره 313 شهید حوزه مقاومت بسیج 8 شهری ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) شهرستان اهواز گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان ، آقای حجازی استاندار خوزستان ، مهندس فدعمی فرماندار اهواز ، فرماندهی منطقه بسیج اهواز ، فرمانده وکارکنان ناحیه مقاومت امام علی (ع) اهواز برگزار شد ، حجت الاسلام معتمد فرمانده تیپ امام صادق (ع) و آقای ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین به سخنرانی پرداختند.

در پایان کلیپ هایی از تصاویر شهدا و دفاع مقدس برای حاضرین به نمایش گذاشته شد.



مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد
چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت 11:13 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
لینک خبرگزاری

مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد

 

مراسم ویژه شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در مسجد مسلم توسط شهرداری منطقه یک برگزار شد.

مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء  آغاز و با سخنرانی حجت الااسلام سید محمد محتسبی و مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران به پایان رسید که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

مراسم سوگواری حضرت مسلم ابن عقیل(ع) توسط پایگاه مقاومت بسیج الغدیر با مشارکت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری منطقه یک در مسجدمسلم  واقع در انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزارشد.

 

کد: 4350
گروه: شهرداری منطقه یک
نویسنده خبر: الف عامری
 
تصاویر مرتبط
  • مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد
  • مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد
  • مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد
  • مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد
  • مراسم شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در مسجد مسلم برگزار شد


نشریه شب دهم محرم
سه شنبه 21 آبان 1392 ساعت 05:00 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )





مکن ای صبح طلوع / سخنان امام حسین (ع) در جمع اصحاب در شب عاشورا / سخنان اصحاب در شب عاشورا / اشعار امام (ع)در شب عاشورا و گفتگو با حضرت زینب(س) / السلام علی الاصحاب الحسین (ع)

امام حسین (ع):
کسی‌ که‌ بخواهد از راه‌ گناه‌ به‌ مقصدی‌ برسد ، دیرتربه‌ آروزیش‌ می‌رسد و زودتر به‌ آنچه‌ می‌ترسد گرفتار می‌شود
 
به یاد شهدای گمنام

 

مکن ای صبح طلوع

شب عاشورا شب اشک است وشب همراهی امام حسین (ع) که ندای "هل من ناصر ینصرنی" ارباب را با بزرگداشت یاد حضرت و یارانش پاسخ گوییم. در این شماره به بررسی حوادث شب عاشورا می پردازیم و سیره چند تن از یاران حضرت امام حسین (ع) را که کمتر یادی از آنها در هیئات می شود را بیان می کنیم.

سخنان امام حسین (ع) در جمع اصحاب در شب عاشورا

امام سجاد (ع) نقل می کند با اینکه در شب عاشورا ضعف جسمی داشتم شنیدم که پردم با اصحاب خود صحبت می کرد. امام (ع) خطبه خود را با این سخن آغاز نمود "اَثْنی عَلَی اللهِ اَحْسَنَ الثَّناءِ" تا آخر خطبه که ترجمه اش به فارسی اینست: ثنا می‌کنم خداوند خود را به نیکوتر ثناها و حمد می‌کنم او را بر شدت و رخاء، ای پروردگار من سپاس می‌گذارم ترا بر اینکه ما را به تشریف نبوت تکریم فرمودی، و قرآن را تعلیم ما نمودی، و به معضلات دین ما را دانا کردی، و ما را گوش شنوا و دیده بینا و دل دانا عطا کردی، پس بگردان ما را از شکرگزاران خود. پس فرمود: اما بعد، همانا من اصحابی با وفاتر و بهتر از اصحاب خود نمی‌دانم و اهل بیتی از اهل بیت خود نیکوتر ندانم، خداوند شما را جزای خیر دهد و الحال آگاه باشید که من گمان دیگر در حق این جماعت داشتم و ایشان را در طریق اطاعت و متابعت خود پنداشتم اکنون آن خیال دیگر گونه صورت بست لاجرم بیعت خود را از شما برداشتم و شما را به اختیار خود گذاشتم تا بهر جانب که خواهید کوچ دهید و اکنون پرده شب شما را فرو گرفته شب را مطیه رهوار خود قرار دهید و بهر سو که خواهید بروید چه این جماعت مرا می جویند چون به من دست یابند بغیر من نپردازند.چون آن جناب سخن بدینجا رسانید برادران و فرزندان و برادرزادگان و فرزندان عبدالله جعفرعرض کردند: برای چه این کار کنیم آیابرای آنکه بعد از تو زندگی کنیم؟ خداوند هرگز نگذارد که ما اینکار ناشایسته را دیدار کنیم. و اول کسی که به این کلام ابتدا کرد عباس بن علی علیه السلام بود پس از آن سایرین متابعت او کردند و بدین منوال سخن گفتند.پس آن حضرت رو کرد به فرزندان عقیل و فرمود که شهادت مسلم بن عقیل شما را کافی است زیاده بر این مصیبت مجوئید من شما را رخصت دادم هر کجا خواهید بروید. عرض کردند سبحان الله مردم با ما چه گویند و ما به جواب چه بگوئیم؟ بگوئیم دست از بزرگ و سید و پسرعم خود برداشتیم و او را در میان دشمن گذاشتیم بی‌آنکه تیر و نیزه و شمشیری در نصرت او بکار بریم، نه بخدا سوگند ما چنین کار ناشایسته‌ نخواهیم کرد بلکه جان و مال و اهل و عیال خود را در راه تو فدا کنیم و با دشمن تو قتال کنیم تا بر ما همان آید که بر شما آید، خداوند قبیح کند زندگانی را که بعد از تو خواهیم.

سخنان اصحاب در شب عاشورا

این وقت مسلم بن عوسجه برخاست و عرض کرد یابن رسول الله آیا ما آن کس باشیم که دست از تو بازداریم پس به کدام حجت در نزد حق تعالی ادای حق ترا عذر بخواهیم، لاوالله من از خدمت شما جدا نشوم تا نیزة خود را در سینه‌های دشمنان تو فرو برم و تا دستة شمشیر در دست من باشد اندام اعدا را مضروب سازم و اگر مرا سلاح جنگ نباشد به سنگ با ایشان محاربه خواهم کرد، سوگند با خدای که ما دست از یاری تو برنمی‌داریم تا خداوند بداند که ما حرمت پیغمبر را در حق تو رعایت نمودیم به خدا سوگند که من در مقام یاری تو به مرتبه‌ای می‌باشم که اگر بدانم کشته می‌شوم آنگاه مرا زنده کنند و بکشند و بسوزانند و خاکستر مرا بر باد دهند و این کردار را هفتاد مرتبه با من بجای آورند هرگز از تو جدا نخواهم شد تا گاهی که مرگ را در خدمت تو ملاقات کنم، و چگونه این خدمت را به انجام نرسانم و حال آنکه یک شهادت بیش نیست و پس از مرگ آن کرامت جاودانه و سعادت ابدیه است. سپس زهیر بن قین برخاست و عرضه داشت به خدا سوگند که من دوست دارم که کشته شوم آنگاه زنده گردم پس کشته شوم تا هزار مرتبه مرا بکشند و زنده شوم و در ازای آن خدای متعال دور گرداند شهادت را از جان تو و جان این جوانان اهل بیت تو و پس از آن هر یک از اصحاب به نوبت صحبت هایی در وفاداری به حضرت و اهل بیتش بیان داشتند. روایت‏شده: امام حسین (ع) به یاران خود فرمود: خداوند جزاى خیر به شما عطا فرماید، و جایگاه آنها را در بهشت به آنان نشان داد، آنها در شب عاشورا مقام ارجمند خود را در بهشت دیدند، و به یقینشان افزوده شد.

اشعار امام (ع)در شب عاشورا و گفتگو با حضرت زینب(س)

امام سجاد (ع) مى‏فرماید: من شب عاشورا نشسته بودم و عمه‏ام نزد من بود و از من پرستارى مى‏کرد، در آن هنگام پدرم به خیمه خود رفت و جون غلام ابوذر در نزد آنحضرت سرگرم اصلاح شمشیر آن حضرت بود و پدرم این اشعار را (که حاکى از بى اعتبارى دنیا است) خواند:

یا دَهْرُاُفّ لَکِ مِنْ خَلیلٍ *کَمْ لَکِ بِالاشْراق وَالاَصلِ * مِنْ صاحِبٍ و طالِبٌ قَتیلٍ*وَالدَّهْرُ لایَقْنَعُ بالْبَدیلِ*و اِنَّما الْاَمْرُ اِلَی الْجَلیلِ* وَ کُلُّ حَیٍّ سالِکٌ سَبیلٍ یعنی ای دنیا! اف بر دوستی تو که بسیار از دوستان و خواستارانت را سپیده دمان و شامگاهان به کشتن می‌دهی و هرگز به بدیل آنان قناعت نمی‌ورزی همانا کارها به خدای بزرگ واگذارده و هر زنده‌ای رهروی ناگزیر این راه است.

امام حسین (ع) این اشعار را دو یا سه بار خواند، من آن اشعار را شنیدم و مقصود امام را دریافتم، گریه گلویم را گرفت، اما خود را نگه داشتم و خاموش شدم و دانستم بلا فرود آمده است. اما عمه‏ام زینب (س) تا آن اشعار را شنید، مقصود را دریافت، نتوانست‏خوددارى کند، گریه کنان بى تابانه به حضور امام دوید و گفت: "وا ثکلاه لیت الموت اعدمنی الحیاة الیوم ماتت امی فاطمة و ابی علی و اخی الحسن یا خلیفة الماضین. یعنی صدا را به واثکلاه بلند کرد (عرب این جمله را برای اظهار مصیبت از دست دادن عزیزی بیان می کند) و گفت: ای کاش مرده بودم و امروز را نمی دیدم، امروز روزی است که مادرم فاطمه(س) و پدرم علی (ع) و برادرم حسن(ع) را از دست دادم ای جانشین گذشتگان و یادگار آنها. امام حسین(ع) به خواهرش فرمود: یا اخیة لا یذهبن حلمک الشیطان. خواهرم مواظب باش شیطان حلم و بردباری ترا از تو نگیرد. زینب گفت: پدر و مادرم فدای تو کاش من فدای تو می شدم آماده شهادت شده ای؟ حسین (ع) ناراحت شد و اشک در چشمانش حلقه زد و فرمود: "لو ترک القطا لیلا لنام". یعنی: اگر مرغ قطا را وامی گذاشتند در آشیانه اش بخواب می رفت.

السلام علی الاصحاب الحسین (ع)

همانطور که دیدیم امام (ع) درباره اصحاب خود می فرماید اصحابی با وفاتر از اصحاب خودم سراغ ندارم و این کلام امام معصوم(ع)نشاندهنده وفاداری بی دریغ و بصیرت بی نظیر اصحاب ایشان در کربلا است. در روایتی نقل است که از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام درباره اصحاب امام حسین (ع) سئوال شد و ایشان در پاسخ فرمودند پرده و حجاب از برابر چشم آنان برداشته شده بود و منازل خویش را در بهشت مشاهده می‌کردند؛ به طوری که به شهادت مشتاق بودند تا به جایگاه خود در بهشت بشتابند. حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام موسی کاظم (ع)فرمود: روز قیامت که فرا می رسد منادی ندا می دهد حواری حضرت امام حسین علیه السلام حسین بن علی کجاست؟ آن‌گاه تمام کسانی که با او به شهادت رسیدند، به پا می‌خیزند. در شماره های قبل وعده داده بودیم که درباره اصحاب حضرت در کربلا سخن بگوییم و در این شماره به معرفی اجمالی چند تن از آنها که در روضه ها کمتر از آنها یادی می شود می پردازیم. نکته جالب توجه در رفتار و گفتار اصحاب نگاه آنها به امام زمانشان و نحوه عملکرد آنها در قبال ایشان است.

ابوثمامه صائدی (صیداوی) :  عمر بن عبدالله، معروف به ابوثمامه، از چهره های سرشناس شیعه در کوفه بود که در شجاعت و اسلحه شناسی زبان زد خاص و عام بود. وقتی مسلم بن عقیل برای بیعت گرفتن از مردم وارد کوفه شدند، ابوثمامه را مسئول دریافت کمک های مالی و تهیه اسلحه کردند. وی پس از پراکنده شدن مردم از دور مسلم بن عقیل و پیش از شروع درگیری های کربلا، خود را از کوفه به کربلا رساند و در زمره یاران امام حسین (ع) قرار گرفت. نقل می کنند در روز عاشورا نزدیک ظهر خود را به امام حسین (ع) رساند و به آن حضرت گفت: جانم فدای تو دشمنان لحظه به لحظه به ما نزدیک تر می شوند. دوست دارم مانع حرکت آنها به سوی شما باشم، هرچند در این راه کشته شوم، اما قبل از شهادت می خواهم نماز ظهر را با تو بخوانم. امام(ع) نگاهی به آسمان کردند و فرمودند: نماز را به یاد ما آوردی؛ خدا تو را از نمازگزاران ذاکر قرار دهد. آن گاه ابوثمامه و جمعی دیگر با امام (ع) به نماز ایستادند. او پس از نماز به میدان رفته، به شهادت رسید.

 عمروبن قرظه انصاری: قرظه انصاری از اصحاب باوفای رسول خدا (ص) بود که در جنگ احد شرکت کرد و پس از رحلت پیامبر در کوفه سکونت گزید و در جنگ های جمل و صفین و نهروان در رکاب امیرالمؤمنین (ع) به جهاد پرداخت. قرظه انصاری پسری داشت به نام عمرو که به همراه امام حسین (ع) در کربلا حضور یافت و محافظت از جان حضرت را عهده دار شد و هر تیر و شمشیری که به طرف امام حسین (ع) پرتاب می شد، به جان خود می خرید. نقل می کنند وقتی در جنگ بر بدنش زخم بسیار وارد شد، در لحظات آخر چشم بازکرد و به امام (ع) عرض کرد: «ای فرزند رسول خدا، آیا شرط جان بازی به جای آوردم؟» حضرت فرمودند: «آری، سلام مرا به رسول خدا (ص) برسان».

 بکیر بن حرّ بن یزید ریاحی: وقتی حرّ بن یزید ریاحی متوجه شد که عمرسعد مصمم است با امام حسین (ع) به جنگ بپردازد، به فرزند خود «بکیر» گفت: «پسرم، بدن پدرت طاقت تحمّل آتش جهنم را ندارد. اگر با من موافقی به طرف حسین بن علی برویم». آن گاه که امام حسین (ع) آن دو را پذیرفتند، حرّ به فرزند خود گفت: «الحمدالله که خداوند ما را از مصاحبت با این قوم ستم کار نجات داد. اکنون بر این قوم ظالم حمله کرده، از فرزند رسول خدا دفاع کن». به دنبال پیشنهادِ پدر، او از امام حسین (ع) اجازه گرفت و با سپاه عمر سعد به جنگ پرداخت تا به درجه شهادت نایل آمد. وقتی حرّ بالای سر فرزند چنین گفت: «خدای را سپاس که شهادت در رکاب مولایمان حسین (ع) را روزی تو ساخت».

 جَون بن خویّ : جون خدمت گزار ابوذر غفاری بود. وی پس از رحلت ابوذر در ربذه به مدینه برگشت و خدمت امیرالمؤمنین (ع) بود. او مردی آگاه به اسلحه شناسی و تعمیر ادوات جنگی بود. در روز عاشورا به حضور امام حسین (ع) آمد و اجازه جهاد خواست. امام (ع) به او فرمودند: «ای جون، تو گرچه همیشه با ما همراه بودی، اما اکنون اجازه داری که بروی و از این خطری که ما را تهدید می کند خود را نجات دهی». جون گفت: «ای پسر رسول خدا من در روزهای خوشی و راحتی در کنار شما بودم. آیا شایسته است که به هنگام روی آوردن سختی ها از شما دست بردارم؟» و بدین سان پای به میدان شهادت نهاد و مردانه در راه خدا جان داد.

عمرو بن جناده: پس از آن که جنادة بن حارث به شهادت رسید، همسر وی از پسرش عمرو خواست که او نیز چون پدرش از خاندان پیامبر اکرم (ص) دفاع کند. عمرو در پی درخواست مادر به حضور امام حسین (ع) آمد و از آن حضرت اجازه خواست تا به میدان برود. امام (ع) اجازه ندادند و فرمودند: «شهادت پدرت برای مادر تو بسیار سخت است. اگر برای تو مشکلی پیش آید یقینا مادرت بیش از حد ناراحت می شود». عمرو گفت: «یا اباعبداللّه، مادرم مرا به حضورتان فرستادند تا اجازه جنگ از شما بگیرم». نقل کرده اند وقتی این جوان به شهادت رسید دشمن سر او را از تن جدا کرده به سوی مادرش که ناظر جنگ فرزند بود انداخت. آن مادر فداکار سر او را از زمین برداشت و خون از چهره او پاک کرد و گفت: «ای نور دیده ام، ای آرامش دلم، آفرین بر تو که به وظیفه ات خوب عمل کردی» و سپس آن سر را به طرف لشکر دشمن انداخت و گفت: «ما وقتی چیزی در راه خدا تقدیم کردیم آن را هرگز پس نمی گیریم».

بشر بن عَمرو حَضرمی: بشر از اهالی «حضرموت» یمن و از یاران امام حسین (ع) در کربلا بود. نقل کرده اند در شب یا روز عاشورا به وی خبر رسید که پسرش را در مرزِ ری به اسیری گرفته اند. وقتی امام حسین (ع) این سخنان را شنیدند به او فرمودند: «من بیعت از تو بر می دارم. تو آزادی که بروی و فرزندت را از اسیری نجات دهی». بشر در جواب امام (ع) عرض کرد: «ای پسر رسول خدا بدنم طعمه درندگان بیابان شود اگر تو را در این حال تنها بگذارم. به خدا سوگند، محال است تو و خانواده ات را رها کنم. جان من و اهل و عیالم فدای تو باد».

 عابِس بن اَبی شَبیب شاکری:عابس در دلیری و سخن وری و عبادت و شب زنده داری زبان زد مردم بود. او از طایفه بنی شاکر است. این طایفه در اخلاص و فداکاری در راه ولایت علی (ع) کم نظیر بودند و در شجاعت به گونه ای بودند که آنها را جوانمردانِ عرب می نامیدند. ابومخنف از ربیع بن تمیم همدانی نقل می کند که گفت: هنگامی که عابس را دیدم که به میدان می آید او را شناختم پس گفتم: ای مردم این شیر شیران است، این پسر ابن شبیب است، مبادا تنها به جنگ او بروید. در این حال عابس ندا می داد که آیا مردی هست که به جنگ من در آید؟ ولی کسی جرأت مصاف با او را ننمود. عمر بن سعد چون چنین دید فریاد زد که: وای بر شما سنگبارانش کنید. پس از هر طرف سنگ به سوی او سرازیر گشت. عابس چون اینگونه دید، کلاه خود و زره خویش از تن درآورد و سپس حمله کرد و به خدا قسم او را دیدم که بیش از دویست نفر را به عقب می راند و چون کار بر سپاه ابن سعد تنگ آمد او را محاصره نمودند و از هر سوی به وی تاختند و او را به شهادت رساندند و سرش را بریدند.

 

دانلود فایل کتاب الکترونیکی شب دهم محرم



گـــدائی وارد مسجــــد شـــد
سه شنبه 21 آبان 1392 ساعت 11:14 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
گـــدائی وارد مسجــــد شـــد
از مــــردم کمک خــــواست

شخصــــی به گــــدا گفت:
ســــوره ی "حمد " را بخوان

ثوابـــش را به من بده،ازمـــال دنیا هرچی دارم به تو میـــدهم
گــــدا گفت: آمــــدم کمکی به من کنــید نه اینکه کلام خـــدا رو بفروشم

وقتی گـــدا از مسجد بیــــرون رفت
ســــواری آمد و کیســـه به او داد

گدا پرسید تو کیستی؟
گفت: یـقـــین تـــو هستم

من أستمع ءایه من القران خیر له من ثبیر ذهبا
هرکس یک آیه قران بشنود برای او بهــتر است
از انفـــاق کــــوه بلندی از طلای نابــــ...


شمر زمانه ات را بشناس
یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 11:59 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
اگر هر روز عاشورا و هر زمان کربلاست، هنوز هم صحنه نبرد پا برجاست.

و ندای هل من ناصراً ینصرنی بگوش می رسد.

و هنوز هم شمر رجز می خواند و هنوز هم چهره اش عیان است.

شاید اگر یاران حق اندکند، با حسین ماندن را توان ندارند.

اگر با حسین بمانی، فردا بهشت از آن توست؛ و گرنه، همان تاریکی شب تو را بس که بهترین راه گریز است.

(لینک فایل قابل چاپ)









کلیه حقوق این اثر متعلق به خانه طراحان انقلاب اسلامی است.

مرتبط با: بصیرت ,

برچسب‌ها: شمر زمان ,

تاریخچه مختصر قمه زنی در ایران
شنبه 18 آبان 1392 ساعت 12:36 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - تاریخچه مختصر قمه زنی در ایران
نمایش مصائب، یکی از نمایش‌های هفته مقدس مسیحیان، برخی معتقدند برخی مراسم عزاداری از مسیحیت وارد فرهنگ شیعیان شده است.
در طی تاریخ قمه‌زنی در ایران بسیاری از افراد تلاش برای از بین بردن این سنت کرده‌اند و بسیاری از فقهای تشیع امر به حرمت این عمل داده‌اند.

اما مهمترین مبارزه‌ها را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد.

۱)مبارزه علامه سید محسن امین
۲)مبارزه روح‌الله خمینی
۳)مبارزه سیدعلی خامنه‌ای
مرتضی مطهری در کتاب جاذبه و دافعه علی گفت:«قمه زنی و بلند کردن طبل و شیپور از ارتودکس‌های قفقاز به ایران سرایت کرد و چون روحیه مردم برای پذیرش آن آمادگی داشت همچون برق در همه جا دوید.»
مبارزه سیدعلی خامنه‌ای
سیدعلی خامنه‌ای در سخرانی در کهگیلویه و بویر احمد در جمع روحانیون در ماه محرم[۱۲]۱۷/۰۳/۱۳۷۳ این باره گفت[۱۳]:
من حقیقتاً هر چه فکر کردم دیدم نمی‌توانم این مطلب [قمه‌زدن] را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است به اطلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند من قلباً از اوناراضی‌ام. این را من جدا عرض می‌کنم. یک وقت بود در گوشه و کنار چند نفر دور هم جمع می‌شدند و دور از انظار عمومی مبادرت به قمه‌زنی می‌کردند و کارشان تظاهر، به این معنا که امروز هست، نبود. کسی هم به خوب و بد عملشان کار نداشت؛ چرا که در دایره محدودی انجام می‌شد. اما یک وقت بناست که چندهزار نفر ناگهان در خیابانی از خیابان‌های تهران یا قم یا شهرهای آذربایجان و یا شهرهای خراسان ظاهر شوند و با قمه و شمشیر برسر خودشان ضربه واردکنند. این کار قطعاً خلاف است. امام حسین (علیه السلام) به این معنا راضی نیست. من نمی‌دانم کدام سلیقه‌هایی و از کجا این بدعتهای عجیب و خلاف را وارد جوامع اسلامی و جامعه انقلابی ما می‌کنند.

مرتبط با: مذهب , بصیرت ,

مراسمات محرم مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) اهواز Ashura night chanting
شنبه 18 آبان 1392 ساعت 11:36 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
Hazrat Muslim bin Aqeel Mosque Moharram (AS) in Iran
Imam Hussein is alive and resurrected to save humanity and we will always mourn their mourning

عاشورا، محرم،ashura.moharam

عاشورا، محرم،ashura.moharam

عاشورا، محرم،ashura.moharam


لطفا به ادامه مطلب بروید
Please go to Read more

ادامه مطلب
مرتبط با: English language ,


به احترام سکوت معنادار رهبرم...
یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 05:17 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - به احترام سکوت معنادار رهبرم...
به احترام تک تک واژه های سخنرانی امروز آقا باید بایستم؛ اما یک قسمت دیگر از دیدار امروز آقا هم احترام ویژه ای دارد؛ قسمتی که واژه ای نداشت، اما سرشار مفهوم بود؛ وقتی وسط سخنرانی و بعد اینکه فرمودند «آمریکایی ها می گویند همه ی گزینه ها روی میز است، ...خب چه غلطی می خواهند بکنند؟» پس از همه ی شعارهای معمول، حاضرین مشغول سر دادن «مرگ بر آمریکا » شدند و حضرتشان بگونه ای محسوس و بیش از همیشه سکوت کردند تا طنین این شعار از حسینیه ی امام خمینی تهران به همه ی دنیا مخابره شود و لاجرم به گوش مخالفان داخلی مرگ بر آمریکا هم برسد...
برای ما از دیروز خاطره نگویید؛ ما از امروز با شما حرف می زنیم :)

مرتبط با: بصیرت , سـیاسـی ,

برچسب‌ها: مرگ بر آمریکا , رهبر ,

آن سوی دیوار حائل...
جمعه 10 آبان 1392 ساعت 03:35 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

 

کارهایی از خانه طراحان انقلاب اسلامی (خط)


برچسب‌ها: طرح , فلسطین , اسلام , جنگ ,

پوستر سرمایه ایرانی
جمعه 10 آبان 1392 ساعت 03:33 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
مجموعه پوسترهای جذاب گرافیکی با عنوان «پول سرمایه ایرانی نیست!»

کارها اگرچه در ایده‌پردازی جمعی در آتلیه سه‌درچهار اتود و طراحی شده‌اند اما عمده کارگردانی و طراحی مجموعه توسط طراح خوش‌ذوف گرافیک, محمدرضا چیت‌ساز طراحی شده‌اند.

خانه طراحان انقلاب اسلامی، چیت‌ساز در مجموعه سرمایه ایرانی با بهره‌گیری از گرافیک عمومی اسکناس‌های رایج ایرانی و تصاویر گراور آشنا از ظرفیت‌های معنوی ایران زمین به بیانی نو در اهمیت این سرمایه‌های معنوی دست پیدا کرده است. ناگفته نماند در طراحی گراورها که به صورت دستی و با دقت فراوان هم انجام شده‌است، صادق لطفی زاده کمک‌های شایانی کرده است.

سرمایه های معنوی ایران‌زمین را نباید دست کم گرفت...

 



مرتبط با: بصیرت , خانواده ,


اقدامات موٍثر دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات معیشتی مردم در 89 روز از 100 روز وعده داده شده
پنجشنبه 9 آبان 1392 ساعت 09:49 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - اقدامات موٍثر دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات معیشتی مردم در 89 روز از 100 روز وعده داده شده

مرتبط با: سـیاسـی ,

شرح در عکس
چهارشنبه 8 آبان 1392 ساعت 11:34 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

مرتبط با: بصیرت , خدا ,

من ... خدا ... بهشت
سه شنبه 7 آبان 1392 ساعت 11:44 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - من ... خدا ... بهشت
گاهی وقت ها احساس می کنم
"با اینکه دختر خونه ی بابایی هستم"
اما
تا زمانی چشمان هرزه را زیر پا بگیرم
بهشت خدا زیر پایم خواهد بود


"رییس جمهور حسن" در فیلم ساخته سال 2008 هالیوود ! +عکس
دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 03:33 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

منبع

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از کاربران گوگل پلاس با اشاره به سیزن ۸ سریال امریکایی «۲۴» که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است، در روایت لحظاتی جالب توجه از این فیلم نوشت:

اینجا در سازمان ملل؛ لحظاتی پیش ، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که روسای جمهور «تیلور» و «حسن» یک کنفرانس خبری مشترک برگزار خواهند کرد.

قویا انتظار می‌رود که رییس جمهور حسن لغو برنامه تولید سلاح هسته‌ای از سوی کشورش را اعلام کند.


رییس جمهورحسن اعلام کرده‌اند که ایشان این قرارداد را یک موفقیت تاریخی و شروعی تازه برای کشورش و همچنین کل منطقه خاورمیانه می‌دانند.

حسن: کشور من می‌پذیره که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشه، با نظارت کامل دیده‌بان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

تیلور: ولی جناب رییس جمهور، شرایط ما این بود که بازرس‌ها آمریکایی باشن نه از آژانس.

فرهاد (برادرحسن) : تا حالا هم به اسم صلح توی خیلی چیزها تسلیم شدیم.

حسن: تسلیم کلمه درشتیه فرهاد. و واقعا غیر از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای‌مون توی چه چیزی تسلیم شدیم؟؟

چرخودن ۶۰۰۰ سانتریفیوژ برای مانور سیاسی خوبه، ولی داره باعث می‌شه کشورمون ورشکست بشه !!

حقیقت اینه که این ما نیستیم که داریم بخشندگی می‌کنیم، رییس جمهور تیلور تحریم‌های اقتصادی رو برداشته و پیشنهاد یه بسته حمایتی به ارزش میلیاردها دلار داده. هر چیزی می‌خواستیم گیرمون اومده فرهاد.


مرتبط با: بصیرت , سـیاسـی ,

مسئولین دانشگاه تهران پاسخگو باشند ...!!! ( امان از "روشنفکرنماها " )
دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 11:27 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )
افسران - مسئولین دانشگاه تهران پاسخگو باشند ...!!! ( امان از "روشنفکرنماها " )

مرتبط با: بصیرت , سـیاسـی ,

اکبر ترکان ابوالمشاغل دولت یازدهم
شنبه 4 آبان 1392 ساعت 03:38 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )



اکبر ترکان پیر مردی ۶۲ ساله با ۵ شغل سنگین دولتی،

۱- مشاور ارشد روحانی، ۲- دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، ۳- سرپرست سازمان فضایی ایران

۴- سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ۵- عضو شورای اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی

……………………………………………………………………………….

یادش به خیر اون قدیما می‌گفتن «مردی و کاری» یا «یک دست و یک – یا حداکثر دو- هندوانه»!

راستی چرا اینقدر جوان متخصص بیکار داریم ؟؟؟

مرتبط با: بصیرت , طنز , سـیاسـی ,

عکس لو رفته از لحظه گاز گرفتن دست دختر جناب میرحسین توسط مأموران امنیتی.! :))))
شنبه 4 آبان 1392 ساعت 01:41 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

جای دندونای مامور رژیم ایران!!



مدیونی زیر 18 باشی بری ادامه مطلب
ادامه مطلب
مرتبط با: بصیرت , طنز , سـیاسـی ,

کُلَنا عَباسُکَ یا زِینَب
شنبه 4 آبان 1392 ساعت 01:36 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست نشون بی نشون | ( نظرات )

شیعه اکنون غرق در تاب و تب است...

نام زینب رهگشای مکتـــــــــب است...

آن نوایـــــــــــی که روی هر لب است ..

کلنا عباســـــــــــــــــک یا زینب است...






 
صفحات
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :