نشونِ بی نشون
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


کجاست آنکه دوباره مرا تکان بدهد؟
وچشم های خودم را به من نشان بدهد
تمام عقربه ها زنده اند و می گردند
دل من است که چیزی نمانده جان بدهد!
کجاست آنکه خودم را بگیرد از من و بعد
مرا به دست غزلهای بی کران بدهد
هنوز وقت زیادی برای ماندن هست
چه می شود که زمانه کمی زمان بدهد؟
دلم هوای رسیدن به انتها کرده.....
کجاست آنکه به من جام شوکران بدهد؟
خدای واقعی ام سالهاست گم شده است
کجاست انکه خدا را به من نشان بدهد؟

مدیر وبلاگ : نشون بی نشون
نویسندگان

ترانه سرا : شهیار قنبری

آهنگساز : اسفندیار منفرد زاده


تنظیم کننده : اسفندیار منفرد زاده 


خواننده : فرهاد مهرداد


آلبوم : جمعه


بوی عیدی، بوی توت، بوی کاغذرنگی،
بوی تند ماهی‌دودی وسط سفره‌ی نو،
بوی یاس جانماز ترمه‌ی مادربزرگ،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

شادی شکستن قلک پول،
وحشت کم شدن سکه‌ی عیدی از شمردن زیاد،
بوی اسکناس تانخورده‌ی لای کتاب،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

فکر قاشق زدن یه دختر چادرسیا،
شوق یک خیز بلند از روی بته‌های نور،
برق کفش جف‌شده تو گنجه‌ها،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

عشق یک ستاره ساختن با دولک،
ترس ناتموم گذاشتن جریمه‌های عید مدرسه،
بوی گل محمدی که خشک شده لای کتاب،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!

بوی باغ‌چه، بوی حوض، عطر خوب نذری،
شب جمعه پی فانوس توی کوچه گم شدن،
توی جوی لاجوردی هوس یه آب‌تنی،

با اینا زمستونو سر می‌کنم،
با اینا خسته‌گی‌مو در می‌کنم!



ترانه : کودکانه



ادامه مطلب


نوع مطلب : شعـر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)
کسی که نابینا بود از حضرت فاطمه (س) اذن ورود به منزل گرفت. ایشان احتجاب کردند. پیامبر (ص) به دختر گرامیشان فرمودند:« برای چه خود را از فرد نابینائی پوشاندی؟» ایشان عرض کردند: « اگر او مرا نبیند، من او را میبینم و بویش را استشمام میکنم.» پیامبر فرمود:« شهادت میدهم که تو پاره تن من هستی.»
مورخ خبر داده است این خبر که آن فاطمه دخت خیر البشر
ز مهمان کوری تحجب نمود بدیدش پیمبر تعجب نمود
بفرمود کی دختر نیک‏خو ز چیست احتجابت ز کوری بگو
بگفتا گر این مرد کور است لیک مَنَش نیستم کور ای نیک نیک‏
نه بیند مرا او به بینم مَنَش چرا چشمم افتد به حجم تنش‏
علاوه بر آن بوی زنها مدام بهر مرد بیگانه باشد حرام‏




نوع مطلب : نشانه های بی نشان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در شب زفاف پیراهن نویی را برای دختر خویش تهیه نمود. فاطمه (علیها السلام) پیراهن وصله‌داری نیز داشت. سائلی بر در خانه حاضر شد و گفت: من از خاندان نبوت پیراهن کهنه میخواهم. حضرت زهرا (علیها السلام) خواست پیراهن وصله‌دار را مطابق خواست سائل به او بدهد که به یاد آیه شریفه "هرگز به نیکی دست نمییابید مگر آنکه از آنچه دوست دارید انفاق نمایید"، افتاد. در این هنگام فاطمه (علیها السلام) پیراهن نو را در راه خدا انفاق نمود.




نوع مطلب : نشانه های بی نشان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
علی مع الحق والحق مع علی

سؤال كننده: حسینى

 پاسخ:

یكى از روایاتى كه عصمت مطلق امیرمؤمنان علیه السلام و برترى بى‌چون و چراى آن حضرت را بر تمام اصحاب و بلكه بر تمام امت ثابت مى‌كند، روایت مشهور «علی مع الحق والحق مع علی» است.

چرا كه طبق این روایت، امیرمؤمنان علیه السلام همواره با حق است و هرگز از حق جدا نخواهد شد و حق گرداگرد آن حضرت مى‌چرخد، هر جا كه على بن أبى طالب علیه السلام باشد. و این همان عصمت مطلقى است كه شیعیان قائل هستند؛ زیرا معناى عصمت مطلق، چیزى غیر از «همراهى همیشگى با حق و صواب، و عدم اشبتاه در گفتار و كردار» نیست و زمانى كه رسول خدا صلى الله علیه وآله شهادت دهد كه امیرمؤمنان در همه حالات و همواره با حق است و هیچگاه از حق جدا نمى‌شود، عصمت مطلق آن حضرت ثابت مى‌شود؛ زیرا كردار و گفتار انسان خطا كار، همواره با حق نیست و ممكن است گاهى بر خلاف حق باشد؛ چون امكان خطا و اشتباه براى افراد غیر معصوم همواره وجود دارد.

مبغضان و منكران فضائل اهل البیت علیهم السلام وقتى با این روایت و با چنین مضمونى رو برو شده‌اند، به شدت در برابر آن موضع گیرى كرده‌اند؛ از جمله ابن تیمیه حرانى، همان كسى كه در انكار فضائل اهل البیت علیه السلام ید طولائى دارد، با چشمان بسته ادعا كرده كه این روایت نه سند صحیح دارد و نه حتى سند ضعیف !!!

ما در این مقاله به صورت مختصر أسناد این روایت را در كتاب‌هاى اهل سنت بررسى خواهیم كرد تا صداقت گفتار امثال ابن تیمیه بیش از پیش سنجیده شود.

طرح شبهه:



ادامه مطلب


نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
عمل زشت لواط،از بزرگترین گناهان کبیره هست که بسیار مورد غضب خدای متعال هست اما متاسفانه در بین علما و حکام مکتب سقیفه،این عمل بسیار زشت،وجود داشته و دارد...امیدوارم بدور از تعصب مطالعه بفرمایید.


لواط،اینقدر در نزد خداوند عمل زشت و گناه بزرگی هست که خداوند یک قوم را همگی به خاطر این عمل زشت،در همین دنیا عذاب کرد.هیچ یک از امامان مذاهب اربعه مکتب سقیفه این کار را جایز ندانسته،زیرا جایز دانستن این عمل مخالفت صریح با نص آیات قرآن است و اگر لواط را جایز می دانستند،برایشان،بد می شد.اما به جای آن،آمدند و فتواهای عجیبی صادر کردند که هر انسانی که شرف انسانیت در او باشد،زیر بار این فتواها نخواهد رفت.از طرفی علمای بزرگ اهل سنت،متاسفانه دچار این عمل زشت بودند و هستند.برای اینکه اهل سنت بیشتر از این به جوش نیایند،دعوت می کنم همین مطالب را از منابع خودشان بخوانیم.

حکم اللواطة بالرجال  : واما اللواط بالرجال فانه لیس فی التحریم کالجماع ولا یحرم شیئا.وحده کحد الزنا فی قول النخعی وابی یوسف ومحمد وابی عبد الله وفی قول ابی حنیفة لیس فیه حد وفیه التعزیر فتاوى السغدی ج1/ص269 بنابر مکتبه شامله.حکم لواط با مردان ؛ اما لواط با مردان در حرمت مانند حرمت جماع (زنا) نیست ؛ و سبب حرام شدن کسی بر کسی نمی شود ؛ و حد آن در نظر نخعی و ابو یوسف و محمد و ابو عبد الله مانند حد زنا است ؛ اما به نظر ابو حنیفه در این کار حد جاری نمی شود ولی تعزیر می شود .

تعزیر یعنی چه؟ تعزیر در نزد علمای مکتب سقیفه یعنی اینکه،اگر حاکم دوست داشت،می بخشه اگر نه،او را از 1 تا 79 ضربه شلاق می زند.بنابر روایتی که بخاری در صحیح البخاری ج6 ص2512 ش 6456 تا 6458 باب کم التعزیز والأدب آورده،کسی حق ندارد حدی از حدود الهی را از 10ضربه شلاق بیشتر بزند.

متاسفانه همین ساده انگاری در مورد حکم لواط سبب شده است که عده ای از عالم نمایان مکتب سقیفه(که متاسفانه به عنوان علمای معروفی مطرح شدند) و نیز خلفای ایشان این کار را انجام داده و یا آن را جایز بدانند !!! 

علمای مکتب سقیفه که اهل لواط بوده اند: 




ادامه مطلب


نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
این حقیقت را با مراجعه به احادیث نبوى ، اقوال امیرالمؤمنین علیه السلام ، صحابه وتابعین ونظرات علمای اهل سنت بدست می آوریم :

اقوال پیامبر (صلى الله علیه وآله) :

1 ـ پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) مى فرماید : «أوّلكم وارداً ـ وروداً ـ علیَّ الحوض أوّلكم إسلاماً، علیُّ بن أبی طالب» نخستین كسى كه در حوض بر من وارد مى شود، كسى است كه پیش از همه اسلام آورده است و او على بن ابى طالب است .
این روایت را حاكم با تأیید صحّت آن در «مستدرك»، و خطیب بغدادى در «تاریخ» خود نقل كرده اند، و در «استیعاب» و «شرح ابن ابى الحدید» نیز آمده است(1).
2 ـ رسول اكرم (صلى الله علیه وآله) خطاب به حضرت زهرا(علیها السلام) فرمود : «زوّجتكِ خیر اُمّتی، أعلمهم علماً، وأفضلهم حلماً، وأوّلهم سلماً»(2) تو را به همسرى بهترین فرد امّتم درآورده ام; زیرا داناتر و بردبارتر از همه، و در اسلام مقدّم بر همه است .
3 ـ پیامبر )صلى الله علیه وآله ) دست على (علیه السلام) را گرفته، فرمود : «إنَّ هذا أوّل من آمن بی، وهذا أوّل من یصافحنی یوم القیامة، وهذا الصدِّیق الأكبر»(3) این ـ على ـ اوّلین كسى است كه به من ایمان آورد، و در روز قیامت اوّلین كسى خواهد بود كه با من مصافحه خواهد كرد و او صدّیق اكبر است.
4 ـ ابوبكر و عمر از فاطمه(علیها السلام) خواستگارى كردند; امّا پیامبر به آنها جواب ردّ داده فرمود : هنوز فرمانى در این باره براى من صادر نشده است; امّا وقتى كه على(علیه السلام) از او خواستگارى كرد، پیامبر(صلى الله علیه وآله) بدون درنگ پذیرفت و به فاطمه(علیها السلام)فرمود : «زوّجتكِ أقدم الاُمّة إسلاماً» تو را به همسرى اولین مسلمان درآوردم.
این روایت را جمعى از اصحاب مانند اسماء بنت عمیس و اُمّ أیمن و ابن عبّاس و جابر بن عبدالله، نقل كرده اند(4).


اقوال امیر المؤمنین علیه السلام :



ادامه مطلب


نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چند وقت پیش در سایت مقاله ایی قرار دادیم با عنوان خودکشی پیامبر در صحیح بخاری بود. جالب اینجاست که این حرفها در بین سایتهای خودشان که هیچ در سایت خودمان نیز می گفتند تو کذابی این روایت در بخاری نیست. از همین رو قصد کردم عکس صفحه و مطلب مورد نظر را قرار دهم.

اصل روایت:

در صحیح بخاری آمده است که وقتی به رسول اکرم وحی نمی رسید، تصمیم به خود کشی می گرفت؛ می رفت بالای کوه و می خواست خودش را از بالای کوه پرتاب کند پائین. می گوید سه بار رسول اکرم تصمیم به خودکشی گرفت؛ وقتی جبرئیل این وضعیت را دید، دلش به حال رسول اکرم سوخت و برایش وحی فرستاد

وقتی به رسول اکرم وحی نمی رسید، تصمیم به خود کشی می گرفت؛ می رفت بالای کوه و می خواست خودش را از بالای کوه پرتاب کند پائین. می گوید سه بار رسول اکرم تصمیم به خودکشی گرفت؛ وقتی جبرئیل این وضعیت را دید، دلش به حال رسول اکرم سوخت و برایش وحی فرستاد

فتر الوحی فترة حتى حزن النبی فیما بلغنا حزنا غدا منه مرارا کی یتردى من رؤوس شواهق الجبال

صحیح البخاری – البخاری – ج ۸ – ص ۶۸- دارالفکر

عمدة القاری – العینی – ج ۲۴ – ص ۱۲۷- دار إحیاء التراث العربی

المصنف – عبد الرزاق الصنعانی – ج ۵ – ص ۳۲۳- منشورات المجلس العلمی

الدرر – ابن عبد البر – ص ۳۳

تفسیر الثعلبی – الثعلبی – ج ۱۰ – ص ۲۴۳- دار إحیاء التراث العربی

تفسیر ابن کثیر – ابن کثیر – ج ۴ – ص ۵۶۴- دار المعرفة

سیر أعلام النبلاء – الذهبی – ج ۲ – پاورقى ص ۱۱۵- مؤسسة الرسالة

البدایة والنهایة – ابن کثیر – ج ۳ – ص ۶- دار إحیاء التراث العربی

إمتاع الأسماع – المقریزی – ج ۳ – ص ۱۳­- دار الکتب العلمیة

عیون الأثر – ابن سید الناس – ج ۱ – ص ۱۱۵- مؤسسة عز الدین

السیرة النبویة – ابن کثیر – ج ۱ – ص ۳۸۶- دار المعرفة

سبل الهدى والرشاد – الصالحی الشامی – ج ۱ – ص مقدمة المحقق ۱۵- دار الکتب العلمیة

السیرة الحلبیة – الحلبی – ج ۱ – ص ۴۲۱- دار المعرفة

اما عکس های صفحه:

لینک عکس بزرگ:

http://shia-sonni.com/fa/wp-content/uploads/2011/10/بخاری.jpg

اما عکس مطلب:


صحیح بخاری ج۴ص۲۵۹- مکتبه السلفیه

لینک عکس بزرگ:

http://shia-sonni.com/fa/wp-content/uploads/2011/10/کتاب-التعبیر.jpg

خب عزیزان اهل سنت دیگه احتمالا ثابت شد. که راست می گوییم؟

حالا لطفا جواب بدین. چرا چنین حرفی را به رسول الله میزنید؟





نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نژادپرستی نظریه‌ای است که برخی نژادها را برتر از دیگر نژادهای بشری می‌شمارد. این قضیه از منظر اسلام و قران مورد مذمت هست. اما در این مطلب قصد دارم موضع جناب عمر بن خطاب در مورد این مسئله را خدمت شما بیان کنم

 در کتب اهل سنت مطلبی بیان شده است که خالی از لطف نیست که در اینجا آنرا بررسی کنیم.

الف: عمر بن خطاب ناسیونالیسم

قد أبى عمر بن الخطاب أن یورث أحدا من الأعاجم الا أحدا ولد فی العرب

(همان عمر بن خطاب جلوگیری می کرد از اینکه کسی از عجم ها (فارس ها خصوصا) ارث ببرد مگر کسی که در کشورهای عربی متولد شده باشد.)

المدونة الکبرى – الإمام مالک – ج ۳ – ص ۳۶۵

کتاب الموطأ – الإمام مالک – ج ۲ – ص ۵۲۰

تحفة الأحوذی – المبارکفوری – ج ۱ – ص ۶۳

الاستذکار – ابن عبد البر – ج ۵ – ص۳۷۲

ب: نص قران

خداوند متعال در قران کریم فرموده است:

( انما المومنون اخوه) (حجرات۱۰)

در جای دیگر فرموده است:

( ان اکرکم عندالله اتقاکم) (حجرات۱۳)

(و لو جعلنا قرانا عربیا لقالوا لولا فصلت ایاته ااعجمی و عربی) (فصلت۴۴)

یک سوال؟

از کجای این آیه استنباط می شود که نژاد عرب که عجم بالاتر است؟

دوستان اهل سنت. لطف کنید از کجای این آیه استناد می نمایید. ما هم فیض ببریم.

ج: نص روایت رسول خدا

لا فضل لعربی على عجمی ولا لعجمی على عربی ولا اسود على أحمر ولا أحمر على اسود إلا بالتقوى

( فضلیت و برتری نیست برای عرب بر عجم و بالعکس و نه سیاه بر قرمز و نه قرمز بر سیاه مگر در تقوا)

مجمع الزوائد – الهیثمی – ج ۳ – ص ۲۶۶

مجمع الزوائد – الهیثمی – ج ۳ – ص ۲۷۲

فتح الباری – ابن حجر – ج ۶ – ص ۳۸۲

المعجم الکبیر – الطبرانی – ج ۱۸ – ص ۱۳

دوستان اهل سنت اجازه هست چند سوال بکنم؟

الف: این روایت در زمان خلافت جناب عمر بن خطاب بیان شده است ( این رفتار جناب عمر با مردم بوده است در زمان خلافتش) حال آیا رسول الله. اسوه حسنه مومنین. اسوه اخلاق هم با مردم چنین عمل می کردند؟ اگر غیر این عمل می کردند. چرا جناب عمر از سنت رسول الله تبعیت نکرد؟

اگر واقعا جناب عمر بن خطاب جانشین به حق رسول خدا است. چرا اینقدر کلامش با آیات قران و نص روایات رسول خدا مخالفت دارد؟

مگر جانشین رسول خدا نباید احکام و دستورات خداوند را انجام دهد؟ مگر نباید اعمالش با سنت نبوی مطابقت کند؟ به نظر شما این عمل جناب عمر بن خطاب با سنت نبوی مطابقت می کند؟

ب: مگر ادعای دوستان اهل سنت این نیست که جناب عمر بن خطاب خلیفه مسلمین است. خب مگر عجم ها مسلمان نیستند؟ چرا این سبک برخورد رو با مسلمین عجم کردند؟

دوستان اهل سنت منتظر جواب هستم





نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

۱- آیا جناب عمر بن خطاب در نبوت حضرت محمد شک کرده است یا نه؟

  چون در کتب اهل سنت از زبان جناب عمر چنین آمده است:

( والله ما شککت منذ اسلمت  الا یومئذ (روز صلح حدیبیه)

(در این متن صراحتا جناب عمر به شک در نبوت اعتراف می نمایند)

 منابع:

 *المصنف عبدالرزاق ج۵ ص ۳۳۹- منشورات المجلس العلمی

صحیح ابن حبان ج ۱۱ ص۲۲۴- موسسه الرساله

المعجم الکبیر ج ۲۰ ص ۱۴- مکتبه ابن تیمیه

الدر المنثور ج۶ ص۷۷- دارالمعرفه

تاریخ مدینه دمشق ج ۵۷ ص ۲۲۹- دارالفکر*

 سوال دوم: 

آیا منع ازدواج موقت توسط جناب عمر بن خطاب بوده است؟

 چون در کتب اهل سنت می باشد از زبان جناب عمر که چنین گفته اند: 

(متعتان کانتا فی عهد رسول الله و انا احرمها………)

( این متن بیانگر منع توسط جناب عمر است)

منابع:

المبسوط ج۴ ص۲۷- دارالمعرفه

المغنی ج۷ ص ۵۷۲- دارالکتاب العربی

الشرح الکبیر ج۷ ص۵۳۷- دارالکتاب العربی

المحلی ج ۷ ص ۱۰۷- دارالفکر

مسند احمد بن حنبل ج ۳ ص۳۲۵- دارصادر

معرفه السنن و آلاثار ج۵ ص ۳۴۵- دارالکتب العلمیه

تفسیر الرازی ج۱۰ ص ۵۰

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی ج ۱ ص۱۸۲- داراحیاء التراث العربی

اصول السرخسی ج ۲ص۶- دارالکتاب العلمیه

تفسیر قرطبی ج ۲ص۳۲۹- داراحیاء التراث العربی

تذکره الحفاظ ج ۱ ص۱۵۶- داراحیائ التراث العربی

علل الدار قطنی ج ۲ص۱۵۶- دارطیبه

کنزالعمال ج۱۶ ص۵۲۱- موسسه الرساله

صحیح البخاری مجلد۳ ص۱۵۸- دارالفکر

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
مقدمه:

در این پست قصد بررسی یک مطلب را داریم و آنهم چیزی جز (فقاهت  و علم جناب عمر بن خطاب) نمی باشد.

امیدوارم دوستان عزیز با منطق و عقلگرایی مطلب را مطالعه کنند.

مباحث مورد نظر:

ا- (تمامی مردم از عمر بن خطاب فقیه تر هستند)

این روایت به چند نوع بیان شده است که ما به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

نکته: اکثر علمای اهل سنت داستان این روایت را چنین بیان کرده اند:

( روزی جناب عمر بن خطاب به بالای منبر رفت و گفت: چرا مهریه ها چنین بالاست. و سپس برای مهریه مقدار معینی بیان کرد که از پشت پرده زنی از قریش گفت چگونه چنین میکنی در حال کنی بر خلاف آیات قران است حرفت و سپس خلیفه ثانی گفت (کل الناس افقه من عمر) و دوباره به بالای منبر رفت و از اشتباهش روی برگرداند.

الف: کل الناس افقه من عمر

المجموع – محیى الدین النووی – ج ۱۶ – ص ۳۲۷

 کل الناس أفقه من عمر ،

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المبسوط – السرخسی – ج ۱۰ – ص ۱۵۲ – ۱۵۳

 قال عمر رضی الله عنه فی خطبته ألا لا تغالوا فی أصدقة ‹ صفحه ۱۵۳ › النساء فقالت امرأة سفعاء الخدین أنت تقوله برأیک أم سمعته من رسول الله صلى الله علیه وسلم فانا نجد فی کتاب الله تعالى بخلاف ما تقول قال الله تعالى وآتیتم إحداهن قنطارا فلا تأخذوا منه شیئا فبقی عمر رضی الله عنه باهتا وقال کل الناس أفقه من عمر حتى النساء فی البیوت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فقه السنة – الشیخ سید سابق – ج ۲ – ص ۱۵۸

عن عمر رضی الله عنه : أنه نهى وهو على المنبر ، أن یزاد فی الصداق على أربعمائة درهم . ثم نزل ، فاعترضته امرأة من قریش ، فقالت : أما سمعت الله یقول : " وآتیتم إحداهن قنطارا " ! . فقال : اللهم عفوا ، کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح نهج البلاغة – ابن أبی الحدید – ج ۱ – ص ۱۸۲

فقال عمر : کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تخریج الأحادیث والآثار – الزیلعی – ج ۳ – ص ۱۰

قال عمر کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

کنز العمال – المتقی الهندی – ج ۱۶ – ص ۵۳۸

کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

کشف الخفاء – العجلونی – ج ۱ – ص ۲۶۹

 کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الکشاف عن حقائق التنزیل وعیون الأقاویل – الزمخشری – ج ۳ – شرح ص ۱۴۰

ول عمر : کل الناس أفقه من عمر .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر النسفی – النسفی – ج ۳ – ص ۲۰۶

 کل الناس أفقه من عمر رضی الله عنه

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر الرازی – الرازی – ج ۱۰ – ص ۱۳

فقال عمر : کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر ابن کثیر – ابن کثیر – ج ۱ – ص ۴۷۸

 فقال اللهم غفرا کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الدر المنثور – جلال الدین السیوطی – ج ۲ – ص ۱۳۳

فقال اللهم غفرا کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر أبی السعود – أبی السعود – ج ۶ – ص ۲۷۶

عمر رضی الله عنه کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فتح القدیر – الشوکانی – ج ۱ – ص ۴۴۳

 فقال : اللهم غفرا کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر الآلوسی – الآلوسی – ج ۴ – ص ۲۴۴

 فقال : اللهم غفرا کل الناس أفقه من عمر

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .




ادامه مطلب


نوع مطلب : بصیرت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 15 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای نشونِ بی نشون محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic